Biography


HRVATSKI     ENGLISH      ITALIANO

 

Juraj Zigman rođen je 13. travnja 1984. godine u Rijeci.

U svom rodnom gradu završava srednju Graditeljsko-tehničku školu i nakon njezinog završetka odlučuje napustiti Hrvatsku te školovanje nastaviti u Italiji.
Upisuje se na prestižni talijanski fakultet „Istituto Europeo di Design – IED“ u Milanu, smjer moda.

Njegov talent vrlo brzo zapažaju profesori te osim što je izravno prebačen na drugu studijsku godinu, počinje raditi kod svog profesora Giorgia Corregiarrija.

2004. – 2006.

Radi kao asistent u istom studiju na raznim projektima koji nisu usko vezani uz dizajn odjeće već i industrijski dizajn, postavke izložbi, dizajn accessoriesa, interijera i dr.

Kao asistent Giorgiu Corregiarriju radi i na projektima „Tokyo dome“ i “More“.

U istom periodu u suradnji sa svojim kolegom pokreće kolekcije „ZigmanCrow“ S/S 2005 i S/S 2006 koje prestavlja na Milanskom tjednu mode pod podrškom „Camere nazionale della moda – Milano“.

Juraj završava studij IED te se zapošljava kao kreativni asistent u talijanskom brendu Roberto Musso. Radi na kolekcijama S/S 2006, A/W 2006/2007 i S/S 2007.

Nakon iskustva u Milanu Juraj se odlučio vratiti u Hrvatsku i pokrenuti vlastiti brend „ZIGMAN“.

2007.

Pobjeđuje na modnom natjecanju za mlade dizajnere „Fashion Incubator“ i time osigurava odlazak na “Cro à Porter“, najprestižniji modni događaj u Hrvatskoj.
Prvim nastupom na istom pobuđuje veliki interes medija i publike.

2009.

Brend Zigman pokreće i suradnju s velikom kućom obuće „Peko“ te ostvaruje projekt „Zigman by Peko“.

Juraj ostvaruje razne projekte koji nisu samo vezani uz modni dizajn te jača svoj položaj na hrvatskoj modnoj sceni.
Neke od suradnji su i one s „Jacobs“ kavom, “Story“ časopisom, „Nivea“ kozmetikom, „Jadran“ čarapama, Philipsom.

2010.

U suradnji s Pekom potpisuje cjelokupni dizajn interijera prvog „Peko exclusive shop“-a u centru Zagreba.
Time samo potvrđuje da njegova preokupacija nije samo modni dizajn već i dizajn u potpunosti.

Juraj je dobio priliku oslikati automobil Citroen DS3 poput poznatih dizajnera Yves Saint Laurenta, Kenza.

2011.

Brend Zigman dizajnira razigranu dječju odjeću za hrvatsku tvrtku „Bambi“.

Dizajnira i niz psihodelično oslikanih ručnih satova za domaću urarsku tvrtku „Marli“.

U suradnji s njemačkom tvrtkom “Lay-Z” dizajnira ekstravagantne i moderne vreće za sjedenje.

Juraj je tražen kao kostimograf na pozornici pa surađuje s Hrvatskim narodnim kazalištem „Ivan pl. Zajc“ u Rijeci.
Produkcija opere hrvatskog dječjeg klasika „Šuma Striborova“ pružila mu je priliku. Njegovi kostimi bili su vrlo maštoviti, a najzanimljiviji je bio onaj snahe-zmije dugačak 10 metara.

2012.

Juraj dizajnira dramatične kostime za balet „Carmina Burana“ koreografa Huga Viere u Hrvatskom narodnom kazalištu „Ivan pl. Zajc“ u Rijeci.

U suradnji s hrvatskom koreografkinjom i plesačicom Ivonom Brnelić te njezinim besprijekornim timom plesača, Juraj je pokazao da ples i moda savršeno idu ruku pod ruku.

Juraj Zigman kreirao je samo za čitatelje Storyja torbu idealnu za sve prigode – za školu, dnevne kombinacije, za sport; u crnoj i ljubičastoj boji.

Osmislio je dizajnerske majice u svrhu promoviranja udomljavanja napuštenih kućnih ljubimaca, u suradnji sa Skloništem za nezbrinute životinje Grada Zagreba u Dumovcu, uz potporu Nestlé Purine.

Juraj Zigman nominiran je za Nagradu hrvatskog glumišta 2012. Hrvatskog društva dramskih umjetnika, u kategoriji Najbolja kazališna kostimografija – drama, opera ili balet, u operi za velike i male “Šuma Striborova” prema libretu Ozrena Prohića i izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka.

2013.

Za frizerski salon “Ruža Essentials” u Zagrebu Juraj Zigman je osmislio radne uniforme djevojaka, ukrasivši ih svojim prepoznatljivim ilustracijama te je uredio izlog salona.

Dizajnirao je za dućan “TOP” u Zagrebu majice s posvetom Zagrebu. Na njegovim kreacijama ban Jelačić na svom konju jaše s novom družicom, a na krovu crkve sv. Marka pridužuju se i šestinski kišobrani, dok su licitarska srca isprepletena u zavodljiv ukras na majici.

Juraj je predstavio jedinstvenu kolekciju unikatnih tepiha u suradnji s proizvođačem tepiha “Saga Saga”.

U sklopu globalnog projekta Beck’s Art Labels lansirano je limitirano izdanje ovog piva nastalo u suradnji s poznatim hrvatskim kreativcem Jurajem Zigmanom.

Hrvatski dizajner Juraj Zigman nominiran je za Nagradu hrvatskog glumišta 2013. Hrvatskog društva dramskih umjetnika, u kategoriji Najbolja kazališna kostimografija – drama, opera ili balet, u baletu “Carmina Burana” Carla Orffa u koreografiji Huga Viere i izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka.

2014.

Juraj Zigman je izabran kao predstavnik Hrvatske u globalnom projektu “Transform today” koji je pokrenuo brend Absolut.

Brend Zigman predstavlja samostalnu liniju odjeće za djecu pod nazivom ZIGICE.

Osmislio je ljetnu modnu liniju odjeće za Noa Beach Club na Zrću.

Juraj Zigman autor je raskošne kostimografije za Verdijevu operu “Aida” koja je izvedena na splitskom Peristilu na otvaranju 60. Splitskog ljeta.

U svrhu potpore plesnim studijima na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, Juraj Zigman dizajnirao je baletne špice.

Osmislio je izrazito šarenu liniju kišobrana nastalih u suradnji s tvornicom Hrvatski kišobran.

2015.

Juraj Zigman postao je ambasador marke Citroën i preuzeo ključeve novog C4 Cactusa.

Oduševio je kostimografijom za operu Giacoma Puccinija “Madama Butterfly” u Hrvatskom narodnom kazalištu “Split” u Splitu.

Juraj je ponovno osmislio ljetnu modnu liniju odjeće za Noa Beach Club na Zrću.

Juraj Zigman dobitnik je nagrade Najbolji dizajner na prestižnom modnom događaju “Elle Style Awards 2015” u Zagrebu.

Hrvatski dizajner Juraj Zigman nominiran je za Nagradu hrvatskog glumišta 2015. Hrvatskog društva dramskih umjetnika, u kategoriji Najbolja kazališna kostimografija – drama, opera ili balet, u operi “Aida” Giuseppea Verdija pod dirigentskim vodstvom Nikše Bareze, u režiji Dražena Siriščevića i izvedbi ansambla 60. Splitskog ljeta.


 

 

Rijetko je koji kreator u Hrvatskoj tako brzo stvorio tako prepoznatljiv modni rukopis, da će se njegovi komadi odjeće vrlo lako prepoznati među mnoštvom. To i ne čudi ako znamo da se Zigman ne boji boje i da voli svoje modele dotjerivati do najsitnijih detalja, kiteći ih ponekad kao dijete božićnu jelku. U toj igri pretjeranog treba imati dovoljno discipline, a upravo to Zigmana i čini posebnim.

dr. Nenad Korkut